, , ,

CHIPS / FRIES : Amsterdam

8:36



Chips ( French Fried. ) is totally awesome in Amsterdam!!
I believe it's because of special "Mayo"!!
Creamy but not too strong!
It's different taste each shops. Some shop there are many kinds of Mayo too.

The most popular shop is "Manneken Pis Amsterdam"... Some local people also told me this shop.
But...I don't agree with it...because of the service...so bad...
Actually, taste really good. But...I just don't want to eat chips with yelling... that was awful...

So I highly recommend the shop close to Manneken Pis.
When I visited this shop, there were really cute old man was flying lots of chips with big smile :)
Unfortunately I forgot the shop's name... awww


みほちゃんが、エライ薦めてくれたアムステルダムのチップス。
なんのこっちゃない、フレンチフライだけど、激ウマだった!
たった2日だったけど、2晩しっかりたべてしまったw

ヒミツはこのマヨネーズ!!
普通のマヨネーズなんだけど、おいしい。チーズっぽいのかなぁ…しつこくない。
お店によっていろいろなソースが楽しめるんだけど、ノーマルまマヨがイチバン!

アムステルダムでたぶん一番有名な "Manneken Pis Amsterdam(マネケンピス)"
地元の人達もおすすめしてたけど、私はあまり好きじゃない…
サービスと、店の人の態度が悪すぎて、美味しさが半減した…涙

"Manneken Pis Amsterdam(マネケンピス)"の近くにあるお店がオススメ。
大阪のなんば・くいだおれ人形にそっくりな笑顔のおじいちゃんが大量のフライドポテトと格闘してて、なんとも微笑ましかった。だから、美味しさもUPしたw
お店の名前が思い出せないけど、"Manneken Pis Amsterdam(マネケンピス)"と同じ並びの道だったと記憶。是非。


You Might Also Like

0 コメント

Twitter

Instagram

Ranking

にほんブログ村 旅行ブログへ にほんブログ村 海外生活ブログへ にほんブログ村 海外生活ブログ 海外移住へ
にほんブログ村 旅行ブログ 女一人旅へ